maandag 8 april 2013

LETTING GO


Vandaag heb ik een video van mijn 2 ontzettend lieve Chinchilla's Dunya en Desie erop gezet. De reden hiervoor is dat ik vanavond Desie ( dat is de witte chin ) weg moet brengen om in te laten slapen. Ik vind het echt vreselijk en ben er ook heel verdrietig om. Maar helaas is er geen andere optie omdat ze heel erg ziek is en waarschijnlijk ook pijn heeft vanwege haar tandjes. Deze groeien door bij sommige Chinchilla's en daar kun je niks aan doen. Chinchilla's kunnen namelijk een aangeboren afwijking hebben voor het doorgroeien van tandjes naar binnen toe en deze zullen uiteindelijk zover doorgroeien dat ze aan de gevolgen hiervan overlijden. Nu kun je bij Chinchilla's sowieso vrij weinig doen qua operaties en dat soort dingen, omdat ze zo overgevoelig zijn en vaak niet eens  uit de narcose komen.
Op het filmpje zie je dat Desie nog lekker aan het smullen is van een stukje appel, maar ze heeft al zo'n last dat ze de schil niet eens meer opeet. Zo zielig. Dus, omdat ik zoveel van haar houd en echt wil voorkomen dat ze pijn heeft, heb ik de keuze moeten maken om haar in te laten slapen. Het is moeilijk, maar houden van betekent soms ook loslaten en dat geld zeker als het beestje pijn heeft. <3<3<3


Today I've uploaded a video of my 2 dearest Chinchilla's Dunya and Desie. The reason for this is that I have to let Desie ( the white chin ) put to sleep.  I really feel awful about it and I'm really sad, but unfortanately there's no other way because she's really ill and also probably is in pain. This is because of her teeth. With some Chinchilla's these can grow to the inside and eventually grow so far that it can lead to her death. Now because Chinchilla's are so sensitive, it's almost impossible to do any kind of surgery, because often they don't even get out of the narcosis.
On the video you can see that Desie is eating a yummy piece of apple, but she's already in pain, so she doesn't even eat the peel anymore. So sad. So, because I love her so much and I really want to prevent her from having pain, I had to make the choice to put her to sleep. It's hard, but loving also sometimes means to let go. And definetely when the poor thing is in pain. <3<3<3

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie, leuk dat je op mijn blog geweest bent!
xoxo